Základní technické parametry (typ 981)
Spotřeba paliva
Škoda 1202 se začala vyrábět v Mladé Boleslavi v roce 1961 jako nástupce typů 1200 a 1201. Narozdíl od těchto svých předchůdců se však už nevyráběl i v osobní sedanové verzi, ale pouze kombi (STW), pick-up, pohřební, sanitní a dodávka.
Konstrukce byla pro Škodovku klasická - svařovaný rám s centrální rourou, kterou procházel kardanový hřídel od motoru vpředu a který poháněl zadní kola. Pérování bylo zajištěno dvojicí příčných listových per, u sanitek navíc na zadní nápravě doplněných systémem vinutých pružin. Upřímně řečeno, STW moc nepéruje.
Základní karosérie byla typu kombi (v tehdejším značení Station-Wagon čili STW), pětimístná.Odvozené typy byly většinou dvoumístné, sanitka měla vzadu ještě nouzové sedátko. Na svou dobu byla Škoda 1202 auto celkem vydařené. Užitečné zatížení 650kg, prostorná karoserie a relativně malá spotřeba z něj udělaly ideální užitkové vozidlo. Je pravda, že v sanitce moc místa nebylo, ale oproti 1201čce to byl pokrok.
Marketingově byl typ dost úspěšný a vyvážel se do řady zemí Evropy (pravda, převážně socialistických), ale podvozky se dodávaly například i do Pákistánu, Turecka, Indie a na Nový Zéland, kde se na ně montovaly domácí jednoduché karoserie. Pokud chcete vidět novozélandského stejšna v akci, doporučuji film zběsilce Petera Jacksona "Vesmírní kanibalové", kde slouží hodně upravený STW jako hlavní služební vozidlo lovcům emzáků.